Centrala telefoniczna to zespół sprzętów i urządzeń łączących poszczególnych abonentów sieci, na czas wymiany informacji. Składa się ona z wielu elementów, które odpowiedzialne są za samo połączenie, jak również jakość rozmów. Wiele z nich gwarantuje prawidłową prace centrali. Obecnie istnieją dwa główne rodzaje centrali telefonicznych i są nimi centrale analogowe i centrala telefoniczna voip. Czym ona jest? Jakie posiada cechy szczególne? Gdzie jest wykorzystywana? Jak wybrać najlepszą centralkę voip?
Centralka Voip to bardziej skomplikowane narzędzie, niż stosowane wcześniej połączenia analogowe. Skrót ten jest rozwinięciem nazwy Voice over Internet Protocol co oznacza, że połączenie odbywa się za pomocą sieci. Bez połączenia internetowego interakcja jest niemożliwa. Centrale telefoniczne voip posiadają wiele zalet, które widoczne są na wielu poziomach.
Główną, pozytywną cechą tego rodzaju połączeń jest bardzo dobra ich jakość. Ponadto system posiada wiele dodatkowych opcji i narzędzi takich jak:
– automatyczny podział połączeń,
– menu głosowe,
– automatyczna sekretarka,
– rozmowy video, itp.
Kolejną zaletą tego rodzaju systemu jest wielka oszczędność. Cena zakupu szybko się zwraca, gdyż połączenia internetowe zazwyczaj nie pobierają dodatkowych opłat, a dzięki sieci można wykonywać połączenia międzynarodowe.
Jak wybrać odpowiedni system połączeń Voip?
Połączenia internetowe to systemy, które można podzielić na dwa rodzaje. Są nimi miejscowa centrala telefoniczna voip i wirtualna centrala voip. Pierwsze rozwiązanie wykorzystuje połączenia wirtualne za pomocą osiągnięć telefonii IP, a głównym urządzeniem przekazującym jest sprzęt umiejscowiony w biurze czy innym pomieszczeniu znajdującym się na miejscu. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest stała kontrola połączeń, jak również wprowadzane różnorakich modyfikacji i serwisu.
Centrala wirtualna, działa w niemalże identyczny sposób, jednak jej główne narzędzie umiejscowione jest w serwerze zarządzanym przez operatora. Centrala telefoniczna voip nie posiada żadnych kabli, ani dodatkowych połączeń, a jedynymi pożądanymi sprzętami są telefony lub odbiorniki wizualne.
Wybór odpowiedniej centrali Internetowej zależny jest od wielu czynników takich jak: wielkość firmy, przeznaczenie, ilość i jakość przewidzianych rozmów, wielkość firmy i sieci i wiele innych. Podczas wyboru odpowiedniego rozwiązania należy również wziąć pod uwagę bezpieczeństwo i możliwość kontrolowania systemów. Decydując się na wirtualny serwer, można liczyć na dodatkową i fachowa pomoc specjalistów.