Dbanie o to, aby nasi kontrahenci płacili w terminie jest kluczowe z punktu widzenia płynności finansowej przedsiębiorstwa. Można korzystać z różnych form działań prewencyjnych, które mają zmotywować naszego kontrahenta do dotrzymania terminu płatności.
Firmy o profilu windykacyjnym prześcigają się dziś nie tylko w rozwiązaniach mających za zadanie ułatwić ich klientom odzyskiwanie należności, ale i proponowaniu im usług prewencyjnych, które nie dopuszczą do tworzenia finansowych zaległości.Za jedną z najbardziej interesujących metod prewencji w biznesie można uznać tak zwaną pieczęć prewencyjną. Jak działa owa pieczęć i w czym tkwi sekret jej skuteczności?
Pieczęć prewencyjna to nic innego, jak umieszczenie na fakturze sprzedaży, czy też innej formie dokumentu potwierdzenia transakcji komunikatu, jakie konsekwencje będzie niosło ze sobą nieterminowe uiszczenie opłaty. Informuje ona, że jeżeli dojdzie do nieuregulowania zobowiązań finansowych w ustalonym uprzednio terminie, sprawa czym prędzej zostanie przekazana firmie windykacyjnej.
Dzięki zastosowaniu podobnej metody jeszcze klarowniejsze stają się zasady stojące za każdą przeprowadzoną przez nas transakcją. Pieczęć ta jest po prostu formą przestrogi. Działanie pieczęci prewencyjnej można przyrównać wręcz do działania magicznej różdżki, tak wielką motywującą ma moc. Ten sprytny zabieg potrafi bowiem nierzadko zadziałać w ponaglający sposób nawet na najbardziej opornych w regulowaniu płatności klientów. Uwzględniając pieczęć prewencyjną na dokumentach tyczących się wszelkich płatności, w bardzo prosty sposób przyczyniamy się do uzyskania pożądanej płynności finansowej naszej firmy.
Choć pieczęć prewencyjna jest metodą, która zaczęła być popularyzowana stosunkowo niedawno, już dziś bez wątpienia możemy uznać za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi prewencji w biznesie. Powołując się na słowa Hipokratesa, zdecydowanie lepiej jest przecież zapobiegać aniżeli leczyć. Jako że twierdzenie to śmiało można przełożyć także na język biznesowy, prewencja w biznesie niewątpliwie powinna stać się dziś priorytetem dla każdego przedsiębiorcy.